|
|||||
|
|||||
|
|||||
Через Рахів до Європи
Четвертого вересня у місті Рахові за ініціативою виконкому міської ради проведено робочу нараду за участі керівництва Рахівської районної державної адміністрації та ради Львівської залізниці, повноважних представників Чопської митниці Міндоходів України, штабу Мукачівського прикордонного загону, консулів Генеральних консульств Угорщини: доктора Гергеля Тріба — в Ужгороді та Іштвана Мані — в Береговому, представників Румунської залізниці та голів прикордонних із Румунією населених пунктів. Відкриваючи нараду, міський голова Рахова Ярослав Думин, голова Рахівської районної державної адміністрації Ірина Вербицька та виконуючий обов’язки голови районної ради Михайло Фірка щиро вітали поважних гостей і презентували місто Рахів та Рахівщину як унікальний регіон, розташований в географічному центрі Європи, який має величезний туристично-рекреаційний потенціал. Вони наголосили також на тому, що через відсутність належного транспортного сполучення між гірськими населеними пунктами він використовується недостатньо ефективно, а регіон належить до депресивних територій. Професор Федір Гамор (Карпатський біосферний заповідник) презентував учасникам наради «Концепцію проекту відновлення руху історичного потяга через Рахів до Будапешта і Праги та налагодження пасажирських перевезень до столиці Трансільванії — румунського міста Клуж-Напока». Було наведено довідку про будівництво транскарпатської залізниці, дільниця якої на перегоні Сігет Мармацієй—Ясіня введена в експлуатацію рівно 120 років тому. Продемонстровано унікальні фотографії потягів, які курсували через станцію Рахів із Відня до Лемберга (Львова) та до Праги і Будапешта. Привернута увага до міжнародної нормативно-правової бази, яка дає змогу відновити рух цих потягів. У цьому контексті, на думку доповідача, великі можливості надає «Рамкова конвенція про охорону та сталий розвиток Карпат», на рішенні про ухвалення якої наголошено, до речі, на міжнародній науково-практичній конференції «Карпатський регіон і проблеми сталого розвитку», яка проводилася з нагоди 30-річчя Карпатського біосферного заповідника у місті Рахові ще 13—15 жовтня 1998 р. Особливо відзначено те, що статті 8, 9 та 11 цієї конвенції чітко визначають зобов’язання країн, які підписали її (Польща, Румунія, Сербія та Чорногорія, Словаччина, Угорщина, Україна та Чехія), щодо сталого транспорту та інфраструктури, сталого туризму та збереження культурної спадщини. Так у ст. 8 зазначено, що «Сторони проводять політику планування і розвитку щодо сталого транспорту та інфраструктури з урахуванням особливостей гірського довкілля, необхідності охорони вразливих територій, зокрема регіонів, багатих на біорізноманіття, територій, на яких проходять міграційні шляхи, або тих, що мають міжнародне значення, охорону біологічного різноманіття та ландшафтів, а також тих територій, що мають особливе значення для туризму» і що «Сторони співпрацюють щодо розробки сталої транспортної політики, яка забезпечує переваги мобільності та доступу в Карпатах, водночас зменшуючи негативний вплив на здоров’я людей, ландшафти, рослини, тварин та їхні середовища існування...». Все це, як було нами підкреслено, може бути достатньо вагомою підставою для налагодження належного залізничного сполучення в цьому унікальному транскордонному куточку Карпат та для відновлення руху історичних потягів. І дуже приємно, що учасники наради одностайно підтримали цю концепцію. Так перший заступник начальника Львівської сталевої магістралі Олександр Єфименко сказав, що Укрзалізниця підтримує ідею відновлення руху потягів через українсько-румунський кордон. До Міністра інфраструктури України Максима Бурбака вже надійшли пропозиції щодо подачі інвестиційного проекту до Євросоюзу для виділення фінансової підтримки на реконструкцію дільниці Львівської магістралі Рахів—держкордон. Консул Генерального консульства Угорщини в Ужгороді доктор Гергель Тріба і начальник румунської станції Сігет Флорін Рус заявили про готовність угорської та румунської сторін всебічно підтримувати цей проект. А офіційні представники митної і прикордонної служб запевнили, що з їхнього боку не виникатиме жодних проблем за організації транскордонного залізничного сполучення, адже для цього вже підписані відповідні міждержавні угоди. За результатами робочої наради підписано протокол про наміри, у якому визначено конкретні кроки та терміни для подальшої роботи з реалізації цього важливого для розвитку транскордонної співпраці проекту.
Федір Гамор, професор, заслужений природо-охоронець України. Источник: ua-reporter.com
|
|||||
Європейська спілка транспортників України© 2011-2014 |