|
|||||
|
|||||
|
|||||
Профільний комітет ВР одноголосно рекомендує Верховній Раді України прийняти законопроекти щодо реформування УЗ транспорту
Комітет Верховної Ради України з питань транспорту та зв’язку одноголосно рекомендує прийняти законопроекти щодо реформування залізничного транспорту у першому читанні. Таке рішення було прийняте сьогодні, 30 листопада 2011 року, після презентації відповідних законопроектів Генеральним директором Укрзалізниці Володимиром Козаком на засіданні комітету. Нагадаємо, що нещодавно на розгляд ВРУ були внесені проекти законопроектів №9337 «Проект Закону про особливості утворення державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» та №9377 «Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про залізничний транспорт" (щодо розмежування функцій державного та господарського управління галуззю). Зокрема, під час презентації Володимир Козак повідомив, що нині основною проблемою функціонування залізничного транспорту, яку необхідно вирішувати у процесі реформування, є нагальна необхідність залучення інвестицій в оновлення основних фондів та зміни системи управління залізничним транспортом. «У минулому році у оновлення основних фондів було вкладено трохи більше 8 млрд грн, при реальній потребі у майже 24 млрд грн. Лише за 2010 рік дефіцит у інвестиціях склав понад 15,5 млрд грн, і щорічно цей дефіцит лише збільшується. Це один із прикладів необхідності докорінних змін у системі управління залізничним транспортом, і таких прикладів можна наводити багато. На сьогодні потреба у проведенні реформування давно назріла, і подальше зволікання призведе до занепаду залізничної галузі, яка може перетворитися у стримуючий фактор вітчизняної економіки», - розповів очільник галузі. Передбачено, що реформування залізничного транспорту України відбуватиметься у три етапи. Перший етап (2012-2013 роки) – створення єдиної державної акціонерної компанії та розподіл функцій між державою та компанією. Зокрема, функції регулювання та контролю галузі належатимуть державі, а господарські – акціонерній компанії. На цьому етапі буде сформовано єдиний майновий комплекс, запроваджені фінансово-економічні моделі, які дозволять розподілити фінансові потоки за видами діяльності та удосконалиться система регулювання тарифів на послуги залізничного транспорту. Усі ці заходи сприятимуть залученню інвестицій та впровадженню інноваційної моделі розвитку. На наступному етапі реформування, що триватиме з 2013 по 2015 роки, утворяться вертикально інтегровані виробничо-технологічні системи залізничного транспорту, структуровані за видами діяльності. Завдяки цьому удосконалиться тарифна політика – у конкурентних секторах тарифи формуватимуться вільно, функціонуватимуть приватні операторські компанії. У пасажирському секторі заплановано створювати приміські та регіональні пасажирські компанії за участю акціонерного товариства та місцевих органів виконавчої влади та інших юридичних осіб. Третім етапом реформування (2016-2019 роки) передбачено: ліквідувати перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, утворення корпоративно-залежного господарського товариства у сфері пасажирських перевезень, за умови досягнення беззбиткової його діяльності. Щодо вантажного сектору, то на ринку збільшиться частка приватних вагонних компаній та розвиватимуться логістичні комплекси.
|
|||||
Європейська спілка транспортників України© 2011 |