укр | english
 
 

Міністру закордонних справ України

п. Яценюку А.П.

Шановний Арсенію Петровичу!

Європейська спілка транспортників України від свого імені та імені всіх членів Асоціацій засвідчує Вам глибоку пошану.

Наша Асоціація створена в 2005 році, за участю провідних транспортних компаній України, Словаччини, Польщі. Метою Асоціації було зміцнення позицій вітчизняного транспорту на міжнародному ринку.

Основні зусилля асоціації спрямовані на всебічне сприяння учасникам транспортного процесу в питаннях гармонізації національного законодавства і стандартів з європейськими, інтеграції національної транспортної системи в міжнародний транспортний ринок, рівноправного  входження в систему міжнародного поділу праці, забезпечення вільного транзиту вантажів, ефективного функціонування національної мережі міжнародних транспортних коридорів відповідно до світових стандартів при комплексному обслуговуванні міжнародних перевезень, де важливе місце займає 5-й (Критський) міжнародний транспортний коридор.

Протягом півтора десятка літ члени нашої Спілки тісно співпрацюють між підприємствами країн ЄС та СНД (в тому числі з підприємствами Республіки Казахстан) в галузі залізничних та інтермодальних перевезень експортно-імпортних та транзитних вантажів, їх експедуванню та термінальної обробки.

Звернутися до Вас спонукала ситуація, що склалася між термінально-складськими компаніями України та отримувачами вантажів Республіки Казахстан. На превеликий жаль, останнім часом подальший розвиток транспортного сегменту ринку з використанням транзитних можливостей України  при перевезеннях призначенням на Казахстан ставиться під загрозу. Це спричинено  незбереженням вантажів при їх перевезенні через територію Республіки Казахстан.

Так, термінально-складськими комплексами західних прикордонних переходів України («Варіантів-Логістик», «Термінал-Карпати», «Логістичний Центр «Пакобо», «ЕвроТЕО» й ін.) повідомляється, що останнім часом мають місце випадки повного або часткового розкрадання коштовних вантажів маршрутом проходження на ст.Алма-Ата-2 (шини автомобільні, гігієнічні товари, побутова техніка та інші дорогоцінні вантажі). Розслідуванням кожного випадку окремо встановлено, що територією України і Російської Федерації вагони слідують без затримок і зауважень із боку пунктів комерційного й технічного огляду залізниць, митних органів. У той же час, на території Казахстану відзначаються безпідставні простої зазначених вагонів, що в цілому сягає 10 діб. Це створює передумови для розкрадання вмісту вагонів.

Зазначене розкрадання здійснюється способами, що мають на меті збереження недоторканими пломб на дверях і люках вагонів, з метою віднесення відповідальності на Українські залізниці і їх термінально-складські перевантажувальні комплекси (згідно міжнародних договорів у сфері залізничних перевезень відповідальність покладається на особу, за чиїми справними пломбами на станцію призначення прийшов вагон). Для цього зловмисниками винаходяться способи знімання дверей вагона разом із пломбами з їх наступним кріпленням на місце після розкрадання. Відомі навіть випадки знімання дахів вагонів в умовах вагонних депо.

Численні звернення перевантажувальних терміналів до правоохоронних органів Республіки Казахстан (транспортна прокуратура, лінійні відділи внутрішніх справ і т.п.) по конкретних окремих випадках, як правило, залишаються без відповіді або мають як результат формальну відписку, метою якої, за нашим переконанням, є формування «сприятливої» статистики по криміногенній ситуації на довірених конкретним правоохоронним підрозділам ділянках роботи. Приклад одного з останніх звернень у ЛВВС ст. Алма-Ата-2 (питання термінального комплексу «Варіант-Логістик» по пропажі вантажу гігієнічних товарів на 40 тис. євро), що залишився без відповіді, додається.

Зазначений негативний досвід приводить до різкого погіршення іміджу Республіки Казахстан в очах зовнішньоторговельних партнерів і транзитних країн, змушує розглядати можливість відмови українських транспортних підприємств від перевезень призначенням у Республіку Казахстан. Приймаючи до уваги існуючі транзитні коридори перенаправлення вантажопотоків на менш оптимальні маршрути буде означати не тільки втрату замовлень на транспортування українською стороною, але й істотне подорожчання вартості імпорту в Республіку Казахстан, що спричинить збитки казахським компаніям, а в остаточному підсумку - ріст цін для споживачів.

З огляду на вищевикладене, а також наближення претензійної наради залізниць СНД і країн Балтії (Киргізія, 22-30 травня 2007 р.), на якому планується розгляд питань розподілу відповідальності між залізницями Республіки Казахстан, Російської Федерації й України по зазначених розкраданнях, нами підготовлено листа до прем’єр-міністра Республіки Казахстан, що мав на меті вирішення ситуації, що склалася між термінально-складськими компаніями України та Республіки Казахстан.

Враховуючи ситуацію, що склалася на ринку міжнародних перевезень, просимо Вашої підтримки та сприяння у вирішенні поставлених питань.

 

 
З повагою,

Президент Асоціації                                                                                                                                      І. Хромчак

 
Про Асоціацію:Діяльність:Члени ЄСТУ:Правова сторінка:Новини:Контакти

Європейська спілка транспортників України© 2006