З 20 жовтня на автодорогах загального
користування працюють пересувні вагові комплекси
На виконання урядової постанови від 27.06.2007 р. №
879 та нака¬зу «Укравтодору» від 17.07.2007 р. ВАТ «ДАК «Автомобільні
дороги Ук¬раїни» як повноважна структура з організації та проведення
габаритно-вагового контролю закупило 26 пересувних комплексів
виробництва Великобританії. Ці вагові комплекси буде задіяно на всіх
дорогах за¬гального користування і насамперед державного значення.
Цілком можливо, що на автошляхах з великою інтенсивністю руху
автотранс¬порту працюватиме по два-три вагових комплекси.
Пересувні ваги складаються з двох платформ: вагового індикатора
(блоку управління і обробки інформації), комплексу вирівнюючих
доріжок, програмного забезпечення, зарядного пристрою батареї. Для
правильного вимірювання вагових параметрів у всіх регіонах буде
спору¬джено відповідні майданчики. Слід зазначити, що відповідно до
встанов¬леного законодавством порядку вони пройшли державну
метрологічну атестацію (повірку засобів вимірювальної техніки) та
сертифікацію.
Використання пересувних вагових комплексів в Україні - справа нова.
А от в Румунії здебільшого застосовують саме такі ваги, оскільки
вони дешевші, а також мобільніші за стаціонарні. У Росії переважно
ви¬користовують стаціонарні вагові комплекси.
Габаритно-ваговий контроль транспортних засобів, що здійснюють як
міжнародні, так і внутрішні перевезення вантажів на автошляхах,
проводитимуть фахівці дочірніх підприємств ВАТ «ДАК «Автомобільні
дороги України» спільно з працівниками наряду підрозділу ДПС.
Співробітник ДПС у разі виникнення в нього підозри щодо можливого
перевищення транспортним засобом нормативних та/або габаритних
параметрів, зупиняє цей транспортний засіб. Начальник пересувного
пункту зважування разом з працівником наряду перевіряє наявність
дозволу на рух та параметри транспортного засобу, що задекларовані в
ньому.
Якщо дозволу на рух немає або виникла підозра щодо перевищен¬ня
параметрів, задекларованих у дозволі, транспортний засіб
направ¬ляють на проходження контролю тих параметрів, що викликали
підо¬зру: або на ваги, або до зони вимірювання габаритних параметрів.
За наявності дозволу або відсутності порушень транспортний засіб
про¬довжує рух. Якщо під час перевірки виявиться, що у перевізника
немає дозволу або він є, але габаритні та вагові показники не
відповідають за¬значеним, на пункті роздруковують осьові габаритні
та вагові парамет¬ри, складають акт про порушення і розрахунок плати
за проїзд. Пе¬ревізник платитиме за проїзд у подвійному розмірі,
проте лише за ча¬стину пройденого маршруту.
За необхідності подальшого узгодження руху транспортний засіб
направлятимуть на спеціальний майданчик. Якщо в області є
стаціонар¬ний комплекс, то автомобіль затримується у його межах,
якщо немає, то транспорт знаходитиметься на спецмайданчику під
відповідною охороною.
На сьогодні загальна кількість проведених зважувань по країні -258.
В АР Крим, Дніпропетровській, Закарпатській, Миколаївській,
Тер¬нопільській областях роботи з габаритно-вагового контролю
розпоч¬нуться після проведення чергової повірки вагового обладнання.
В Івано-Франківській області ГВК працюватиме з 10.11.2008 р. У
Запорізькій області роботи з ГВК почнуться після приведення ділянок
для розміщення місця для зважування у відповідність до існуючих
вимог.