7 березня 2008 року завершила
роботу конференція по вантажним перевезенням, яка дала
чудову нагоду ознайомитись з новими тенденціями в
організації міжнародних залізничних вантажних перевезень та
можливість для кожного висловити власне бачення
перспектив поглиблення співпраці між всіма учасниками цього
важливого процесу.
Конференція складалася з 3 частин,
кожна з яких мала свою тематику.
Частина перша. Європейське
законодавство і підтримка у сфері залізничного транспорту.
Робочу нараду очолив Джон Лутц
(Франція). Мета конференції була обкреслена саме в першій
її частині. А саме – обговорити розвиток ринку європейського
залізничного транспорту. Презентації першої наради описують
законодавчі рамки, особливо технічні специфікації, що
відносяться до телематичних додатків для вантажних підсистем
трансєропейської конвенціональної залізничної системи. Щоб
погоджувати стратегічний європейський план і створити
комісію по його здійсненню, потрібно намітити основні
моменти питання до 2009 р. Презентації обговорюють
перспективи такого плану. Завдання конференції - представити
європейський залізничний сектор, намітити його розвиток у
напрямі відвертості, підготовленості бути конкурентним
гравцем на європейському транспортному ринку.
Конференцію відкрила Шеллі Мейсон,
розмова щодо розвитку трансєвропейської транспортної мережі.
Основний наголос зроблений на те, що існуючі транспортні
коридори необхідно об'єднувати в так звані транспортні осі.
Передбачається створити комісію по впровадженню цього плану.
Комісія повинна буде працювати по 5 таким осям, розглядаючи
також проекти по створенню їх інфраструктури.
Передбачається, що в ЄС в період з 2007–2013 р.р. на
розвиток і потреби транспорту буде виділено 8,013 млрд.
Євро.
На питання і проекти розвитку трансєвропейської
системи необхідно
Залізниця – 13 млрд Євро
Авто – 4,5 млрд Євро
Водні шляхи – 0,5 млрд Євро
Інші - 3 млрд Євро
А потреба на функціонування транспорту
складає
Залізниця – 15 млрд Євро
Авто – 30 млрд Євро
Водні шляхи – 0,5 млрд Євро
Інші - 8,5 млрд Євро
Джек Діранд (Бельгія. Суспільство
Європейських залізниць і інфраструктурних компаній,
консультант з питань вантажної політики). Необхідне
залучення об'ємів на залізницю. По попередніх аналізах до
2020 р. у напрямку 6 коридорів очікується зростання об'ємів
на 61%:
1. Нідерланди – Німеччина –
Швейцарія – Італія (Роттердам - Генуя)
2. Швеція – Данія – Німеччина –
Австрія – Італія (Стокгольм - Болонья)
3. Бельгія – Люксембург –
Німеччина – Франція – Іспанія – Португалія (Антверпен -
Базель)
4. Франція – Італія – Словенія –
Угорщина (Sines – Валенсія – Ліон - Захонь)
5. Німеччина – Польща – Австрія –
Чехія – Словаччина – Угорщина – Румунія (Гамбург –
Кошице/Константа)
6. Бельгія – Німеччина– Польща (Zeebrugge
– Тирасполь/Медика)
Автомобільний транспорт не в змозі
справитися із такими показниками, тому зростання очікується
на залізниці. Та щоб підтвердити таке підвищення об'ємів,
необхідно розвивати інфраструктуру і вкладати немаленькі
гроші. За даними Європейської комісії, щодо залізничної
транспортної мережі від 18 жовтня 2007 р. необхідно:
- встановити структури коридорів, із
тим, щоб управляти інвестиціями
- визначити інвестиційні потреби в
рамках інфраструктури коридору
- визначити інвестиційні потреби по
терміналах, депо і т.д.
Особливо цікавий 5-й коридор, що
зв'язує Центральну і Південну Європу. Можливо, буде
необхідність в його розширенні. Сьогодні трафік по ньому
складає 88 млн. складокм.
Частина друга. Залізничні
відправки і проекти по стеженню (інформаційному супроводу)
вантажних вагонів.
Голова наради - п. Шенекл, комерційний
директор і член ради директорів CD Cargo. У своїй доповіді
він підкреслив необхідність в збільшенні залізничних
вантажних перевезень за рахунок автомобільних перевезень.
Також украй необхідно утримати частку повагонних відправок.
Саме такі відправки грають велику роль в системі так званих
«пріоритетних вантажів».
До них відносяться:
- експрес вантажі
- збірні вантажі
- продукти харчування в рефриж. і
ізотерм. вагонах
- міжнародні вантажі (імпорт, експорт,
транзит) за винятком насипних
- пошта
- порожні вагони (в основному
російські) під час повернення в місце завантаження.
- завантаження в системі «термінового
вантажу».
Вищезазначена система «термінових
вантажів» повинна відповідати таким вимогам:
- повагонні відправки на основі
спеціальних контрактів
- гарантія часу постачання
- транспорт точно в строк
- стеження за завантаженням вагону,
звіт
- спеціальна ціна
Поточна лібералізація на залізничному
ринку сприяє, крім усього іншого, збільшенню числа власників
залізничного транспорту (з.д. одиниць). Збільшується число
операторів і інших причетних до просування транспорту.
Значно зростає потреба в інформаційному супроводі потягів,
для окремих вагонів або партії вантажу використовують
інформаційні системи по стеженню транспортного засобу, але
ці системи не завжди готові відповідати вимогам. Тому
позначити і продемонструвати цю проблему і є ще одним з
основних завдань конференції. Презентації дають загальну
картину про можливості і методи інформаційного супроводу на
залізничному транспорті. В даний час у різних країнах Європи
ведеться розробка програм по інформаційному забезпеченню і
по стеженню вагонів і вантажів в дорозі їх слідування. Проте
вирішення проблеми поки не знайдено. Можливо тому, що
розробники цих програм працюють розрізнено.
Частина третя. Вантажні залізничні
перевезення в напрямку Схід – Захід – Схід. Успішне
впровадження або діючі залізничні і змішані (комбіновані)
транспортні проекти.
Сама тема – реакція на постійно
зростаючі розміри торгівлі між Європейськими країнами,
країнами Азії і Росією. Зростання вантажних залізничних
перевезень не пропорційне зросту торгівлі, і ми повинні (в
рамках конференції) відповісти на питання: «Які ж причини
обмеження збільшення об'ємів на залізничному транспорті в
напрямку Схід – Захід – Схід» сьогодні, в період, коли
звертається увага на розвиток автомобільного транспорту і
збільшення об'ємів на морському транспортуванні. З
відповідним падінням на залізничному транспорті дуже важливо
продемонструвати і підкреслити роль залізниці і змішаних
(комбінованих) перевезеннях. У даний час необхідно збільшити
популярність і попит на цей вид транспорту.
Утішно, що не тільки представники ЄСТУ
підкреслили роль 5 міжнародного транспортного коридору. Тема
цього напряму прозвучала і в доповіді директору відділу
торгівлі ZSSK Cargo, Словаччина. Саме він один із всіх
виступаючих, наважився висловити в своїй доповіді думку про
те, що розширення Євросоюзу якихось позитивних змін в
розвитку транспортної інфраструктури не привнесло, зокрема
це видно на прикладі східно-словацьких перевантажувальних
площадок. 34,4% всіх вантажів, що перевозяться через
Словаччину, складають вантажі до України або із України. У
2007 р. очевидне падіння об'ємів міжнародних вантажів, що
переробляються. По відношенню до 2006 р. об'ємні показники
склали 98 %. По відношенню до попередніх років (2005, 2004
і т.п.) ця цифра буде ще нагляднішою. Належним чином не
розвивається напрям Транссибу. Хоча всі передумови для цього
є:
- збільшення товарообігу між Південною
Європою і країнами Азії і країнами колишнього СРСР
- зміщення виробництва до Східної
Європи
- залізничне сполучення у напрямку до
Дунаю
- розвиток автомобільної індустрії в
Центральній Європі
- регулювання на автомобільному
транспорті |