|
||||
|
||||
|
||||
Підсумковий
документ форуму "День Міжнародного
Еспедитора"
30-31
травня 2006 р. в м.Одесі, у конференц-залі
міжнародного готелю «Одеса» відбувся
форум «Міжнародний День Експедитора»,
у рамках якого проводилися зустрічі і
конференції. 30
травня відбулася конференція, на якій
були представлені доповіді
розроблювачів стандартів по
професійній підготовці міжнародних
експедиторів (FIATA), організаторів
процесу навчання на національному
рівні: Болгарії (Асоціація
експедиторів), України (Асоціація «Укрзовніштранс»,
«Пласке»ЗАТ, АСМАП), Росії (Асоціація
експедиторів), виконавців проекту ЄС
по курсам підготовки експедиторів
вантажів для міжнародного
транспортного коридору TRACECA (NEA). 31
травня – на ранковому засіданні
учасники конференції заслухали й
обговорили доповіді, присвячені «Ролі
транспортних коридорів у процесі
інтеграції України в ЄС і ВТО».
Свідченням підвищеного інтересу
представників західно-європейських
країн до обговорюваної теми стали
доповіді від імені міжнародних
асоціацій логістики (CLECAT) і
мультимодального транспорту (IMMTA),
інституту NEA-TRACECA
і Комітету організації
співробітництва залізниць (ОСЗ). Під
час другої частини конференції того ж
дня були заслухані доповіді
українських підприємців (Асоціація «Європейський
союз транспортників України») і
представників державних органів (Кабінету
Міністрів, Держмитслужби, Мінтрансу) і
підприємств (УГЦТС, «Ліски») ,
основними з яких були доповіді: -
Роль 5-ого міжнародного транспортного
коридору в забезпеченні євразійських
транспортно-торговельних зв'язків і в
стимулюванні економіки України; -
Роль комбінованих перевезень у мережі
міжнародних транспортних коридорів; -
Пропозиції по поліпшенню транспортно-експедиторської
діяльності; -
Основні особливості пропуску товарів
і транспортних засобів через кордон
України і перспективи спрощення
митних формальності; -
Розвиток транспортних коридорів по
території України; -
Перспективи розвитку МТК в Україні на
період 2006 – 2010р. Заслухавши представлені повідомлення про накопичений досвід організації навчального процесу по професійній підготовці міжнародних експедиторів по програмі FIATA у Болгарії, Росії, Україні і про перспективи розвитку МТК на період 2006-2010 рр., а також про роль і перспективи спрощення митних формальностей пропуску вантажів через кордон України
Учасники
конференції констатували:
-
проведення зустрічей для
професійних експедиторів у місті-герої
Одесі, найбільшому міжнародному
морському торговельному порту
зробити доброю традицією. У першу
чергу експедиторська галузь
знаходить усе більше визнання в
урядових органах України.
Вантажовласники здобувають в особі
українських експедиторів надійних
організаторів перевезень дорогих
вантажів. -
загальносвітова традиція оцінювати
можливості транспортної системи будь-якої
країни рівнем
експедиторського забезпечення
торговельних
контрактів, що
складалася протягом останніх 80-ти
років зусиллями міжнародних
експедиторів FIATA знаходить усе
більше розуміння в Україні; -
сучасний рівень експедиторського
забезпечення,
у свою чергу, може бути досягнуть
за рахунок професійного навчання
на базі стандартів FIATA; -
питання організації
ефективної роботи
всієї транспортної системи
України є
пріоритетними в зв'язку з
майбутнім вступом
України у ВТО й у процесі
інтеграції в європейський союз;
-
транспортний
комплекс -
важлива складова в структурі
економіки України, що обслуговує
потреби галузей і населення і є
визначальним чинником реалізації
значного і вигідного
геостратегічного потенціалу країни;
-
послуги підприємств галузі в
економіці України складають 70%
загальних обсягів національного
ринку послуг. -
Україна підтримує
зовнішньоторговельні зв'язки з 201
країною світу. Ріст світової торгівлі,
що демонструють сьогодні країни
Східної Європи, СНД, Азії, Китаю
і ряду інших регіонів світу,
є основою розвитку транзитного
потенціалу України; -
щорічно транзитом через територію
України лише в напрямку країн ЄС
залізничним і автомобільним
транспортом перевозиться більш 200 млн.тонн
вантажів; -
для забезпечення цих перевезень у
розвиток мережі міжнародних
транспортних коридорів, що проходять
через територію України протягом у 1998
- 2005 року інвестовано близько 10 млрд.грн.
Затверджено нову програму розвитку
МТК,
у 2015 році якої передбачається
приведення мережі залізниць і
автомобільних доріг до рівня
європейських вимог; -
вирішальну роль у єдиній транспортній
системі
України грає
залізничний транспорт.
Вигідне
географічне розташування країни
підсилює значимість залізничного транспорту
і визначає наявність одного з
найбільших у Європі потенціалів
транзитності
залізниць України, що взаємодіють із
залізницями 7-ми сусідніх країн через
56 пунктів перетинання кордону і з 13-а
основними морськими портами Чорного
й Азовського морів і рікою Дунай. Особливе
значення для залізничного транспорту
України має розвиток трансконтинентальних
сухопутних коридорів. -
згідно прогнозів
у 2015 році, середній темп приросту
вантажообігу залізничним транспортом
складе 2,3% у рік. Учасники
форуму відзначили, що: -
українська монопольно-орієнтована
транспортна політика, на жаль, поки не
повною мірою готова сприймати той
факт, що транспортно-експедиторська
галузь України здатна стати
найважливішим елементом
транспортного комплексу країни,
технічну базу якого повинна скласти
високоефективна транспортна
інфраструктура
і відповідний рухомий склад; -
частка
транспортних витрат складає значну
частину структури
собівартості будь-якого товару; -
точність
за часом і партійності поставок є
одним з основних
критеріїв, що забезпечують
конкурентноздатність товарів
на
ринку;
- ще залишаються невирішеними
багато проблем взаємодії учасників
процесу перевезень і контролюючих
органів, дозвіл яких вимагає
цілеспрямованих
зусиль.
Учасники
дня експедитора просять: 1.
Верховна Рада України:
-внести
зміни в Закон України "Про податок
на додану вартість" № 168/97-ВР від
03.04.1997 р. і Закон України
"Про внесення змін у Закон
України "Про державний бюджет
України на 2005 рік і деяких інших
законодавчих актів України" № 2505-І
від 23.03.2005 р., продовженого на 2006 рік, у
частині скасування 20% ставки ПДВ на
транспортно-експедиційні послуги по
перевезеннях за межами митної
території України. 2.
Кабінет Міністрів України: -
внести зміни й доповнення до
постанови Кабінету Міністрів України
№ 440 від 20.06.1995 р. щодо чіткого
визначення того, які хімічні вантажі
ставляться до небезпечних вантажів, з
конкретною вказівкою номера ООН і
коду УКТ ВЭД. У даній постанові
повинне бути зазначене, протягом
якого часу орган, що видає дозвіл,
повинен винести рішення за заявкою
експедитора або власника вантажу. -
на законодавчому рівні вирішити
питання визнання сертифікатів і
дозволів, виданих у країнах ЄС такими,
які мають таку ж силу й в Україні під
час перевезення вантажів транзитом по
залізниці
на ділянці Чоп - Дьяково - Чоп. -
скасувати наказ Держмитслужби № 235
від 31.03.2005 р. і надати ліцензії на
проведення посередницької діяльності
митного перевізника залізницям
України, як це й було до 31.03.2006 р. -дати
доручення УЗ, ДМСУ й іншим
контролюючим органам (санэпидемслужбе,
екологічної інспекції, ветконтролю),
разом з асоціаціями транспортників,
розробити й погодити технологію
взаємодії при затримках вантажів на
прикордонних станціях, де окремо
була б відзначена конкретна
відповідальність сторін. -
вилучити вантаж "бензол", що
перевозиться залізничними вагонами
зі списку прекурсорів. Включити в
перелік пунктів пропуску через митний
кордон України наркотичних засобів,
психотропних речовин і прекурсорів
залізничну ст. Дьяково. 3.Національний
Банк України: -
скасувати Постанову Правління
Національного банку України від 30.12.2003
р. № 597 у зв'язку зі скасуванням
моніторингу України ФАТФ. 4.
Міністерство транспорту й зв'язку: -
розглянути на засіданні колегії
Мінтрансу питання про стан і шляхи
розвитку національної
експедиторської галузі; -
ширше залучати до обговорення й
рішення питань розвитку транспортно-експедиторської
галузі
представників
зацікавлених міністерств,
відомств і ведучі українські
транспортно-експедиторські компанії,
асоціації, вантажовласників і
представників науки; -
розробити нормативну базу захисту
національного експедиторського ринку; -
скасувати розподіл
експедиторських організацій
договори, що уклала, з "Укрзалізницею"
на 3 категорії. Фірмам-нерезидентам,
які не зареєстровані в Україні як
платники податків, установити оплату
за перевезення вантажів транзитом по
залізницях
України без яких або знижок і
спецставок. -
регулярно, не рідше одного разу на
півроку,
проводити наради з усіма
експедиторами, асоціаціями, із
залученням всіх учасників процесу
перевезень. Наступні наради проводити
з обов'язковим розглядом стану
рішення раніше поставлених
проблемних питань. -
при експортно-імпортних, транзитних і
внутрішніх перевезеннях,
застосовувати тільки коди
найменування вантажів -
Гармонізованої номенклатури вантажів. 5.
"Укрзалізниця": -
обмежити кількість додаткових зборів.
Розмежувати збори, які знімаються за
фактично надані послуги (такі як
користування вагонами), і послуги, які
надаються на вимогу клієнта (відповідно
до наданого клієнтом заявки). -
скасувати такі додаткові збори, як:
охорона вантажу (плата за перевезення
вантажів, які охороняються й так
набагато більше, ніж перевезення
звичайних вантажів), дезінфекція,
промивання вагона (такі збори
необхідно
включити в тариф перевезення),
збір за збереження вантажу у вагоні (уже
нараховується плата за користування
вагоном). -
проводити узгодження схем кріплення
негабаритних вантажів при
перевезеннях по Україні з відповідним
керуванням "Укрзалізниці". -
для резидента України, розрахунок
плати за транзитні перевезення
необхідно проводити в гривні, а звіт
надавати у швейцарських франках, з
перерахуванням у гривні, відповідно
до курсу Національного банку України.
Як один з варіантів - установити
тарифною валютою долар США або євро, і
відпаде необхідність потрійного
перерахування курсів валют. -
скасувати монопольне право ЗАТ "Інтертранс"
на надання послуг з декларування.
Оскільки, декларування вантажів
проводять структурні підрозділи
залізниці , відповідно до отриманих
ліцензій, то розрахунок за ці роботи
необхідно проводити через "Український
державний розрахунковий центр
міжнародних перевезень" "Укрзалізниці",
що стане набагато дешевше і спростить
дану процедуру.
На
завершення форуму відбулось
підписання Угоди про співпрацю між
державною митною службою України та
асоціацією “Укрзовніштранс”. Дана
Угода зазначена відкритою для
підписання всіма підтримуючими її
структурами. |
||||
Європейська спілка транспортників України© 2006 |