|
|||||
|
|||||
|
|||||
Розвиток транспортного сегменту ринку при перевезеннях призначенням на Казахстан ставиться під загрозу Протягом півтора десятка літ члени нашої Спілки тісно співпрацюють між підприємствами країн ЄС та СНД (в тому числі з підприємствами Республіки Казахстан) в галузі залізничних та інтермодальних перевезень експортно-імпортних та транзитних вантажів, їх експедуванню та термінальної обробки. Останнім часом подальший розвиток транспортного сегменту ринку з використанням транзитних можливостей України при перевезеннях призначенням на Казахстан ставиться під загрозу. Це спричинено незбереженням вантажів при їх перевезенні через територію Республіки Казахстан. Так, термінально-складськими комплексами західних прикордонних переходів України («Варіантів-Логістик», «Термінал-Карпати», «Логістичний Центр «Пакобо», «ЕвроТЕО» й ін.) повідомляється, що останнім часом мають місце випадки повного або часткового розкрадання коштовних вантажів маршрутом проходження на ст.Алма-Ата-2 (шини автомобільні, гігієнічні товари, побутова техніка та інші дорогоцінні вантажі). Розслідуванням кожного випадку окремо встановлено, що територією України і Російської Федерації вагони слідують без затримок і зауважень із боку пунктів комерційного й технічного огляду залізниць, митних органів. У той же час, на території Казахстану відзначаються безпідставні простої зазначених вагонів, що в цілому сягає 10 діб. Це створює передумови для розкрадання вмісту вагонів. Зазначене розкрадання здійснюється способами, що мають на меті збереження недоторканими пломб на дверях і люках вагонів, з метою віднесення відповідальності на Українські залізниці і їх термінально-складські перевантажувальні комплекси (згідно міжнародних договорів у сфері залізничних перевезень відповідальність покладається на особу, за чиїми справними пломбами на станцію призначення прийшов вагон). Для цього зловмисниками винаходяться способи знімання дверей вагона разом із пломбами з їх наступним кріпленням на місце після розкрадання. Відомі навіть випадки знімання дахів вагонів в умовах вагонних депо. Численні звернення перевантажувальних терміналів до правоохоронних органів Республіки Казахстан (транспортна прокуратура, лінійні відділи внутрішніх справ і т.п.) по конкретних окремих випадках, як правило, залишаються без відповіді або мають як результат формальну відписку, метою якої, за нашим переконанням, є формування «сприятливої» статистики по криміногенній ситуації на довірених конкретним правоохоронним підрозділам ділянках роботи. Приклад одного з останніх звернень у ЛВВС ст. Алма-Ата-2 (питання термінального комплексу «Варіант-Логістик» по пропажі вантажу гігієнічних товарів на 40 тис. євро), що залишився без відповіді. Зазначений негативний досвід приводить до різкого погіршення іміджу Республіки Казахстан в очах зовнішньоторговельних партнерів і транзитних країн, змушує розглядати можливість відмови українських транспортних підприємств від перевезень призначенням у Республіку Казахстан. Приймаючи до уваги існуючі транзитні коридори перенаправлення вантажопотоків на менш оптимальні маршрути буде означати не тільки втрату замовлень на транспортування українською стороною, але й істотне подорожчання вартості імпорту в Республіку Казахстан, що спричинить збитки казахським компаніям, а в остаточному підсумку - ріст цін для споживачів. З огляду на вищевикладене, нами підготовлені листи до прем’єр-міністра Республіки Казахстан Максімова К.К., до міністра транспорту та комунікацій Ахметова С.Н., Голові Правління компанії "Казахстан темир жолы" Атамкулова Е.Д., до посла України в Республіці Казахстан Селівона М.Ф., до Президента Асоціації національних експедиторів Республіки Казахстан Нігматжана І.К., до міністра закордонних справ України Яценюка А.П., що мали на меті вирішення ситуації, що склалася між термінально-складськими компаніями України та Республіки Казахстан. Міністру закордонних справ України п. Яценюку А.П Голові Ради Міністрів Російської Федерації п. Фрадкову М. Лист-відповідь Посольства України в Республіці Казахстан щодо звернення ЄСТУ
Лист-відповідь Комітету кримінальної поліції МВС Республіки Казахстан щодо звернення ЄСТУ
|
|||||
Європейська спілка транспортників України© 2006 |