укр | english
 
 

Розвиток транспортного сегменту ринку при перевезеннях призначенням на Казахстан ставиться під загрозу

Протягом півтора десятка літ члени нашої Спілки тісно співпрацюють між підприємствами країн ЄС та СНД (в тому числі з підприємствами Республіки Казахстан) в галузі залізничних та інтермодальних перевезень експортно-імпортних та транзитних вантажів, їх експедуванню та термінальної обробки.

Останнім часом подальший розвиток транспортного сегменту ринку з використанням транзитних можливостей України  при перевезеннях призначенням на Казахстан ставиться під загрозу. Це спричинено  незбереженням вантажів при їх перевезенні через територію Республіки Казахстан.

Так, термінально-складськими комплексами західних прикордонних переходів України («Варіантів-Логістик», «Термінал-Карпати», «Логістичний Центр «Пакобо», «ЕвроТЕО» й ін.) повідомляється, що останнім часом мають місце випадки повного або часткового розкрадання коштовних вантажів маршрутом проходження на ст.Алма-Ата-2 (шини автомобільні, гігієнічні товари, побутова техніка та інші дорогоцінні вантажі). Розслідуванням кожного випадку окремо встановлено, що територією України і Російської Федерації вагони слідують без затримок і зауважень із боку пунктів комерційного й технічного огляду залізниць, митних органів. У той же час, на території Казахстану відзначаються безпідставні простої зазначених вагонів, що в цілому сягає 10 діб. Це створює передумови для розкрадання вмісту вагонів.

Зазначене розкрадання здійснюється способами, що мають на меті збереження недоторканими пломб на дверях і люках вагонів, з метою віднесення відповідальності на Українські залізниці і їх термінально-складські перевантажувальні комплекси (згідно міжнародних договорів у сфері залізничних перевезень відповідальність покладається на особу, за чиїми справними пломбами на станцію призначення прийшов вагон). Для цього зловмисниками винаходяться способи знімання дверей вагона разом із пломбами з їх наступним кріпленням на місце після розкрадання. Відомі навіть випадки знімання дахів вагонів в умовах вагонних депо.

Численні звернення перевантажувальних терміналів до правоохоронних органів Республіки Казахстан (транспортна прокуратура, лінійні відділи внутрішніх справ і т.п.) по конкретних окремих випадках, як правило, залишаються без відповіді або мають як результат формальну відписку, метою якої, за нашим переконанням, є формування «сприятливої» статистики по криміногенній ситуації на довірених конкретним правоохоронним підрозділам ділянках роботи. Приклад одного з останніх звернень у ЛВВС ст. Алма-Ата-2 (питання термінального комплексу «Варіант-Логістик» по пропажі вантажу гігієнічних товарів на 40 тис. євро), що залишився без відповіді.

Зазначений негативний досвід приводить до різкого погіршення іміджу Республіки Казахстан в очах зовнішньоторговельних партнерів і транзитних країн, змушує розглядати можливість відмови українських транспортних підприємств від перевезень призначенням у Республіку Казахстан. Приймаючи до уваги існуючі транзитні коридори перенаправлення вантажопотоків на менш оптимальні маршрути буде означати не тільки втрату замовлень на транспортування українською стороною, але й істотне подорожчання вартості імпорту в Республіку Казахстан, що спричинить збитки казахським компаніям, а в остаточному підсумку - ріст цін для споживачів.

З огляду на вищевикладене, нами підготовлені листи до прем’єр-міністра Республіки Казахстан Максімова К.К., до міністра транспорту та комунікацій Ахметова С.Н., Голові Правління компанії "Казахстан темир жолы" Атамкулова Е.Д., до посла України в Республіці Казахстан Селівона М.Ф., до Президента Асоціації національних експедиторів Республіки Казахстан Нігматжана І.К., до міністра закордонних справ України Яценюка А.П., що мали на меті вирішення ситуації, що склалася між термінально-складськими компаніями України та Республіки Казахстан.

Міністру закордонних справ України п. Яценюку А.П

Голові Ради Міністрів  Російської Федерації п. Фрадкову М.

Лист-відповідь Посольства України в Республіці Казахстан щодо звернення ЄСТУ

 

Лист-відповідь Комітету кримінальної поліції МВС  Республіки Казахстан щодо звернення ЄСТУ

Лист-відповідь апарату уряду Російської Федерації щодо розкрадання вантажів, що слідують транзитом через РФ...

Лист-відповідь МВД Росії

 

 

 
Про Асоціацію:Діяльність:Члени ЄСТУ:Правова сторінка:Новини:Контакти

Європейська спілка транспортників України© 2006