|
|||||
|
|||||
|
|||||
Щодо ситуації, що склалася на залізничних прикордонних переходах Чоп-Чиєрна над Тиссоу та Ужгород-Матєвце
Міністерству транспорту, пошти та телекомунікації Словацької Республіки. Генеральному консулу України в Словаччині п.Перебийніс Є.П. Консулу, керівнику торгово-економічним відділом Генерального консульства Словацької Республіки в Ужгороді п. Маєрнику М. Генеральному представнику АО ЗССК Карго і ЖСР на УЗ п.Вірба Й. Повноважному представнику УЗ в Словаччині п.Кітраль А. Стратегічним напрямком діяльності асоціації „Європейська спілка транспортників України” є всебічне сприяння інтеграції національної транспортної системи в міжнародний транспортний ринок, гармонізації національного транспортного законодавства з європейським, забезпечення вільного транзиту вантажів, ефективного функціонування національної мережі міжнародних транспортних коридорів, де немаловажне місце займає 5-й (Критський) міжнародний транспортний коридор. Члени асоціації, в тому числі ті, що представляють транспортні організації країн ЄС, вкрай стурбовані ситуацією, що склалась на залізничних прикордонних переходах Чоп - Чиєрна над Тиссоу та Ужгород – Матєвце. Особливо ситуація погіршилася з 12.06.2007 року, коли контролюючими органами Словаччини і Словацьких залізниць в порушення приписів "Угоди між Урядом України і Урядом Словаччини про залізничне сполучення через державний кордон" без попередження керівництва Укрзалізниці, а також без узгодження нової технології роботи на прикордонних переходах між Україною й Словаччиною було введено новий порядок прийому й відправлення поїздів від і на Україну, а саме: перед прикордонними станціями Чиєрна над Тиссоу і Матєвці на перегонах протягом 20-60 хвилин проводиться додатковий попередній догляд поїздів всіх категорій. В результаті такого нововведення на прикордонних переходах України і Словаччини почали накопичуватись вагони в очікуванні невидачі. Згідно телеграми АТ ЗССК Карго № 176 від 30.08.2007р і до її скасування, на словацьких залізницях, на підставі накопичення вантажів по причині „не прийому їх українськими залізницями”, введено заборону на перевезення вантажів зі Словаччини та на прийом від сусідніх залізниць призначенням через прикордонний перехід Чиерна над Тиссоу-Чоп на/ й через Україну по документах ЦИМ і СМГС. Причому українські залізниці про такий захід та вказані причини не були поставлені до відома. Однак, наскільки нам відомо, дійсною причиною є не прийом вантажів українськими залізницями, а нездатність АТ ЗССК Карго Кошице й ЖСР організувати прийом поїздів відповідно до приписів, встановлених діючим Протоколом 17-й Словацько-Української прикордонної залізничної конференції, постійні зриви у роботі через понаднормативні простої поїздів, що призводить до збоїв у технологічному процесі роботи прикордонного переходу в цілому. Про все це Ужгородська дирекція постійно інформувала керівництво АТ ЗССК Карго Кошице й ЖСР. Аналогічні причини впливають також на ритмічність перевезень через прикордонний перехід Ужгород – Матєвце. Проведений українською стороною аналіз роботи по передачі поїздів від України на Словаччину через цей перехід за липень-серпень поточного року засвідчив, що знову ж таки всі зриви в роботі відбуваються через додатковий догляд та відсутність достатньої кількості локомотивів на Словацьких залізницях, що спричиняє несвоєчасний вивіз зі станції Матєвце состави прийнятих і вже доглянутих контролюючими органами Словаччини поїздів. Лише Ужгородська дирекція перевезень за останні два місяці направила на Словацькі залізниці 16 листів з повідомленням про випадки незадовільної роботи. Однак, Словацька сторона на ці звернення жодного разу не відреагувала, не кажучи про причини зриву прийому поїздів. Понаднормативні простої поїздів сягають більше 7 годин. Нормалізувати роботу прикордонного переходу після подібних збоїв без участі керівництва Словацької сторони просто не можливо. Враховуючи вищезазначене, вважаємо не коректним та не допустимим неправдиве інформування Словацькою стороною відправників вантажу, вантажоодержувачів та сусідні європейські залізниці про істині причини не прийому вантажів. Вважаємо, що такі дії негативно впливають на імідж України як транзитної держави та створюють передумови відтоку вантажопотоку на даному напрямку. Зважаючи на викладене, просимо Вашого втручання та підтримки у вирішені даних питань. Сподіваємось на порозуміння та подальшу плідну співпрацю. З глибокою повагою, Президент асоціації І.Хромчак
|
|||||
Європейська спілка транспортників України© 2006 |